Włoska firma Stone Island jest jedną z najlepiej znanych na świecie marek produkujących ubrania sportowe. Co ciekawe, firma ta kojarzy się z Wielką Brytanią i brytyjskim stylem ubierania się. Nie zmienia to jednak faktu, że swoje początki miała ona we włoskim mieście Ravarino. Obecnie jest ona kojarzona z produkcjami filmowymi przedstawiającymi brytyjskie środowiska kibiców. Tu na szczególną uwagę zasługuje film Hooligans. Czym jednak charakteryzuje się ta marka?
Wyjątkowa marka Stone Island
Już od lat na rynku obecna jest ta marka, którą przede wszystkim kojarzymy z Wielką Brytanią. Stone Island prezentuje niezwykle różnorodną ofertę, która uwzględnia przede wszystkim modę uliczną. Nic więc dziwnego, że w wielu przypadkach to właśnie na tę markę stawia się celem pokazania środowisk chuliganów.
Stone Island – jak powstała?
Początki firmy sięgają jeszcze XIX wieku, kiedy to Giuseppe Rivetti przyczynił się do zainwestowania wszystkich swoich funduszy w warsztat tkacki. W 1872 roku zakład Giuseppe Rivetti e Figli rozpoczął działalność, by później zmienić nazwę na GFT group. Z kolei Pinot, brat Giuseppe wymyślił nowatorską metodę przetwarzania tkanin z wełny tak, aby znacząco zwiększyć wydajność fabryki. Jego syn Silvo wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie założył markę Palm Beach Incorporated, aby po pół roku wrócić do Włoch i wykupić GFT. Już od lat 50-tych XX wieku rozwój firmy przebiegał niezwykle szybko, choć kryzys naftowy z 1973 roku przyczynił się do problemów również dla tej firmy. Ostatecznie właścicielem firmy jest Carlo Rivetti, który rodzinny biznes wyniósł na światowej skali poziom.
Logo Stone Island
Stylistyka obecna w marce nie jest przypadku. Firma, przyjmując ostatecznie miano Stone Island, postawiła na wyjątkowe logo, które znacząco nawiązuje do militarnych klimatów. Logo marki przypomina kompas, który symbolizuje morze i jego badanie. Powstanie tego logo było związane z licznymi zmianami i modyfikacjami, gdyż obecnie czarna jego barwa początkowo miała być zielony. Warto jednak zaznaczyć, że marka bawi się swoją łatą, która nieraz przybiera barwę białą, co ma wskazywać na rozwijanie przez brand technologii.
Kibicowski styl casualowy
Co jednak z „chuligańskim” stylem ubrań? Przede wszystkim ubrania Stone Island były widoczne u młodzieży często jeżdżącej po całej Europie, aby towarzyszyć ukochanym drużynom piłkarskim w ich sportowych zmaganiach. W pewnym sensie można było zauważyć, że oferta brandu zdaje się doskonale pasować do stylu kibiców, choć warto zaznaczyć, że błędne byłoby przypisywanie marce „bylejakości”. To właśnie kibice zaczęli nosić ubrania marki Stone Island, aby w ten sposób lepiej uniknąć wykrycia i namierzenia, ponieważ takie markowe, porządne ubranie nie przyciągało niepotrzebnej uwagi. Choć starania policji sprawiły, że szybko wykryto zmianę stylu środowiska kibiców. Tu jednak nie doszło do ponownego poszukiwania nowej marki, zamiast tego marka Stone Island na dobre zagościła w modzie ulicznej.